ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

Το αρχαιοελληνικό πνεύμα στους Άραβες και στο Ισλάμ

Ο χριστιανισμός είναι ένα μείγμα Ιουδαϊσμού και μιθραϊσμού. Όλες οι βασικές αρχές του χριστιανισμού είναι κλεμμένες από τον μιθραϊσμό. Όσον αφορά στη θεολογία του Ισλάμ, η θρησκεία αυτή είναι ως ένα βαθμό συνέχεια του Αρειανισμού. Ο αρειανισμός αποτελούσε χριστιανική αίρεση με θεολογική σκέψη βασισμένη σε καθαρά ελληνικά φιλοσοφικά δεδομένα και ελάχιστα ανατολικά στοιχεία. Ήταν η πρώτη σοβαρή αμφισβήτηση της περί Χριστού διδασκαλίας με αφετηρία την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και επίκεντρο τη Φιλοσοφική Σχολή της πόλεως αυτής. Το Ισλάμ ακολουθεί σχεδόν πιστά τη διδασκαλεία του Αρείου, αρνούμενος την πατρότητα του Θεού και θεωρώντας τον Ιησού όχι ως «Υιό και Λόγο του Θεού», αλλά ως «μύστη» και «προφήτη» με απλή ανθρώπινη φύση. Επιπλέον υπάρχουν πηγές που παραδίδουν ότι ο Μωάμεθ σχετιζόταν με αρειανό μοναχό: «Ο γαρ τοι ψευδοπροφήτης (Μωάμεθ) αυτών, Αρειανού ακροατής άτε γεγονώς, τούτο αυτοίς το άθεον και δυσσεβές παρέδωκε δόγμα» (Θεοδώρου Αβουκαρά, Κατά αιρέσεων Ιουδαίων και Σαρακηνών, Patrologia Greaca, 97, 1560 A). Ο μέγας Άρειος, ως γνήσιο πνεύμα του ελληνικού ορθολογισμού, δεν μπορούσε να δεχθεί ότι ο Χριστός είναι γιος του Θεού και ταυτόχρονα Θεός. Για αυτές του τις απόψεις, οι Ορθόδοξοι «χριστιανοί» ράβδιζαν τους οπαδούς του αρειανισμού. Θρησκεία αγάπης να σου τύχει! Ο ισλαμισμός στηρίχτηκε στην ελληνική σκέψη, πρόχειρο παράδειγμα η ανάπτυξη των ελληνικών γραμμάτων και της ελληνικής φιλοσοφίας από τους Μουσουλμάνους Άραβες.

Η προχριστιανική προέλευση των Χριστουγέννων

                                                Η ΗΛΙΟΛΑΤΡΕΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ

Η λατρεία του ήλιου υπήρξε μια από τις πρωιμότερες μορφές θρησκευτικής έκφρασης και αυτό ήταν φυσικό, εφ’ όσον ο ήλιος ασκούσε ευεργετική επίδραση στον πλανήτη μας. Χωρίς αυτόν δεν θα υπήρχε ζωή. Ουσιαστικά για τους αρχαίους ο ήλιος ήταν η κινητήριος δύναμη της Μητέρας Θεάς Γης. Χωρίς τον Φάνητα-Δία-Ήλιο η Ήρα (έρα=γαία ή Ρέα) δεν θα μπορούσε να καρποφορήσει με αποτέλεσμα τον βιολογικό της θάνατο. Για αυτό και στην κοσμολογία τους οι Ορφικοί τοποθετούν ως πρώτη δημιουργική δύναμη τον Φάνητα-Δία, ο οποίος ξεπηδάει από το Ορφικό Ωόν. Είναι η πρωταρχική ακτινοβολία του σύμπαντος αλλά και ο Ήλιος σύμφωνα με τους Ορφικούς στη δημιουργία του δικού μας πλανητικού συστήματος. Κατά τον Ορφέα ο Φάνης έθεσε φύλακα των πάντων τον ήλιο και διέταξε να βασιλεύει αυτός πάνω σε όλα. Όμως ο Πρόκλος ταυτίζει τον Φάνητα με τον Ήλιο και τον Διόνυσο. Ο Μακρόβιος ταυτίζει τον Δία και τον Διόνυσο με τον Ήλιο. Με τον Ήλιο ταυτίζονται ο Απόλλων και ο Ηρακλής, εξ ου και οι 12 άθλοι του (περιφορά του ήλιου σε 12 μήνες). Τώρα γίνεται κατανοητό ποιοι ήταν οι 365 θεοί του Ορφέα (365 ημέρες περιφοράς της γης γύρω από τον ήλιο). Ο Δίας-Ζευς σίγουρα ήταν ηλιακή θεότητα, όπως αποδεικνύει το όνομά του. Η ρίζα δι- έχει σχέση με το φως και την ημέρα (πρβλ. εύ-διος=λαμπρός, έν-διος= ο εν τω μέσω της ημέρας, πελασγικό-αρβανίτικο dita= ημέρα, λατινικό dies-ei= ημέρα). Η ρίζα ζε- σημαίνει θερμότητα (πρβλ. αρχ. Ελλ. ζέω, πελασγικό-αρβανίτικο ζιαρ = φωτιά).

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μέρους ή όλων των αναρτήσεων της ιστοσελίδας ΠΕΛΑΣΓΟΙ-ΕΛΛΗΝΕΣ-ΑΛΒΑΝΟΙ – www.greeks-albanians.com σε ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας με προϋπόθεση την αναφορά του αρθρογράφου και της ιστοσελίδας με ενεργό λινκ.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση μέρους ή όλων των αναρτήσεων της ιστοσελίδας ΠΕΛΑΣΓΟΙ-ΕΛΛΗΝΕΣ-ΑΛΒΑΝΟΙ – www.greeks-albanians.com σε έντυπα μέσα χωρίς τη γραπτή άδεια του κατόχου αυτής της ιστοσελίδας Μάριου Δημόπουλου.

Wednesday the 28th - . Thanks to Joomla 2.5 templates by FTS