ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΤΟΝ 19o ΚΑΙ 20o ΑΙΩΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΑΝ ΟΤΙ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

Written by Super User
Share

Παρουσιάζουμε αποσπάσματα από βιβλία Ελλήνων επιστημόνων του 19ου και 20ου αιώνα, από όπου θα φανεί ότι οι Έλληνες θεωρούσαμε ότι οι Αλβανοί είναι Έλληνες. Αυτό το κάνουμε, για να το δουν οι σύγχρονοι Έλληνες, οι οποίοι θεωρούν τους Αλβανούς ως έναν ξένο λαό προς τους Έλληνες και πολλοί μάλιστα υποστηρίζουν την αντιεπιστημονική θεωρία ότι τάχα οι Αλβανοί είναι ένα Τουρκικό φύλο που ήρθε

από τον Καύκασο τον μεσαίωνα. Ας δούμε αυτά τα αποσπάσματα.

 

1. Ο Λουκάς Μπέλλος το 1903 έγραψε το υψίστης σημασίας βιβλίο με τίτλο «Αλβανικά ή αι τρεις ζώσαι διάλεκτοι της Ελληνικής γλώσσης», στο οποίο αποδεικνύει με ατράνταχτα επιχειρήματα την ελληνική καταγωγή των Αλβανών. Γράφει:

«Παιδιόθεν και εξ απαλών ονύχων, ου μην αλλά και πατρόθεν και από πάππου και των άλλων προγόνων, την Αλβανίαν εμάθομεν να θεωρώμεν επαρχίαν ελληνικήν, ως και την Ήπειρον και Μακεδονίαν και Θράκην και Μικράν Ασίαν, τους δε Αλβανούς Έλληνας γνησιωτάτους και ελληνικωτάτους, ώσπερ και τους Κρήτας και Κυπρίους, με ταύτην μόνον την διαφοράν, ότι χρώνται κατ’ οίκον ιδία διαλέκτω, καθάπερ οι Τσάκωνες.

Ως δε εκαγχάσαμεν επί τω νεανικώ εξολισθήματι Έλληνος σοφού, γράψαντος ότι οι Τσάκωνες εισίν Ινδοί πειραταί (καθόσον τσάκων ινδιστί σημαίνει πειρατήν, κατά τον σοφόν τούτον!), καταλαβόντες την Λακωνίαν δι’ αεροστάτων βεβαίως, ούτως οικτείρωμεν τους θέλοντας ν’ αποχωρίσωσι τους Αλβανούς των άλλων Ελλήνων. Καθόσον ου μόνον οι ορθόδοξοι χριστιανοί, αλλά και αυτοί οι εξισλαμισθέντες των Αλβανών…μέχρις εσχάτων έσωζον ακεραίαν την συναίσθησιν της ελληνικής αυτών καταγωγής. Περιφρονούντες δε τους άλλους ομοθρήσκους εκαυχώντο και υπερηφανεύοντο, ότι προγόνους είχον τους αρχαίους Έλληνας. Ο γνωστός λ.χ. ανά την Ελλάδα Φράσαρης, ανώτερος αρχηγός του τουρκικού στρατού κατά το 1854, ερίσας προς τους συνάρχοντας Τούρκους, έρριψεν αυτοίς την ύβριν ότι αυτός δεν είναι κονιάρης, αλλ’ έχει προγόνους τους αρχαίους Έλληνας… Ωσαύτως και παρά τοις εν Ιταλία απωκισμένοις Αλβανοίς μέχρι χθες επεκράτει η συναίσθησις της ελληνικής αυτών καταγωγής διό προ ολίγων δεκαετηρίδων εζήτησαν να επανέλθωσιν εις την Μητρόπολιν και κατήλθον τινες εις Ηλείαν της Πελοποννήσου.

Εξετάζοντες δε τους Αλβανούς…βλέπομεν ότι έχουσι ταύτα προς τους άλλους Έλληνας ήθη και έθιμα, ων πλείστων ανέρχονται και μέχρι των ομηρικών έτι χρόνων.

Το ασφαλέστερον όμως και βεβαιότατον τεκμήριον της Ελληνικής των Αλβανών καταγωγής παρέχει η επιστημονική εξέτασις της Αλβανικής διαλέκτου».

Ανατρέποντας τη θεωρία ότι οι Αλβανοί προέρχονται από τον Καύκασο γράφει: «Αλλ’ η επισταμένη της Αλβανικής διαλέκτου μελέτη και ανάλυσις πάντας τους λήρους τούτους ως αράχνης ιστούς το δη λεγόμενον, δύναται να διαλύση, αποδεικνύουσα, ότι ούτοι ήσαν οι αρχαιότατοι κάτοικοι της Ιλλυρικής ή Ελληνικής Χερσονήσου και ουχί όμαιμοι και αδελφοί απλώς των Ελλήνων, αλλ’ η αυτή εκείνη μεγαλουργός και ευγενής φυλή…πολλάς δε προ Ομήρου χιλιετηρίδας κατέχουσα σύμπασαν την ανατολικήν της Μεσογείου λεκάνην μετά και των μεγάλων νήσων Κρήτης και Κύπρου και της εν Ιταλία μεγάλης Ελλάδος και Σικελίας και της Μικράς Ασίας συμπάσης».

 

[Παρουσιάζουμε τα ανωτέρω αποσπάσματα στη δημοτική:

Από παιδιά και από πατέρα και από παππού και από τους άλλους προγόνους την Αλβανία μάθαμε να θεωρούμε επαρχία ελληνική, όπως και την Ήπειρο και τη Μακεδονία και τη Θράκη και τη Μικρά Ασία, τους Αλβανούς Έλληνας γνησιότατους και ελληνικότατους όπως ακριβώς τους Κρήτες και τους Κύπριους, με αυτή μόνο τη διαφορά, ότι χρησιμοποιούν κατ’ οίκον ιδία διάλεκτο, όπως ακριβώς και οι Τσάκωνες.

Όπως καγχάσαμε για το νεανικό ολίσθημα Έλληνα σοφού που έγραψε ότι οι Τσάκωνες είναι Ινδοί πειρατές (καθόσον τσάκων ινδικά σημαίνει πειρατή, κατά τον σοφό αυτό!), καταλαμβάνοντας τη Λακωνία με αερόστατα βεβαίως, έτσι οικτείρουμε αυτούς που θέλουν να χωρίσουν τους Αλβανούς από τους άλλους Έλληνες. Καθόσον όχι μόνο οι ορθόδοξοι χριστιανοί, αλλά και αυτοί οι εξισλαμισθέντες των Αλβανών…μέχρι εσχάτων έσωζαν ακέραια τη συναίσθηση της ελληνικής τους καταγωγής. Περιφρονώντας τους άλλους ομόθρησκους εκαυχώντο και υπερηφανεύονταν ότι προγόνους είχαν τους αρχαίος Έλληνες. Ο γνωστός λ.χ. ανά την Ελλάδα Φράσαρης, ανώτερος αρχηγός του τουρκικού στρατού κατά το 1854, έχοντας έριδα προς τους συνάρχοντες Τούρκους, τους έριξε την ύβρη ότι αυτός δεν είναι κονιάρης, αλλά έχει προγόνους τους αρχαίους Έλληνες…Ωσαύτως και στους αποικισμένους στην Ιταλία Αλβανούς μέχρι χθες επικρατούσε η συναίσθηση της ελληνικής τους καταγωγής, γι’ αυτό προ ολίγων δεκαετηρίδων ζήτησαν να επανέλθουν στη Μητρόπολη και κατήλθαν μερικοί στην Ηλεία της Πελοποννήσου.

Εξετάζοντας τους Αλβανούς…βλέπουμε ότι έχουν τα ίδια με τους άλλους Έλληνες ήθη και έθιμα, των οποίων τα περισσότερα ανέρχονται και μέχρι των ομηρικών χρόνων.

Το ασφαλέστερο όμως και βεβαιότατο τεκμήριο της Ελληνικής καταγωγής των Αλβανών παρέχει η επιστημονική εξέταση της Αλβανικής διαλέκτου.

Αλλά η επισταμένη μελέτη και ανάλυση της Αλβανικής διαλέκτου όλους αυτούς τους ανόητους σαν αράχνης ιστούς το λεγόμενο μπορεί να διαλύσει, αποδεικνύοντας ότι αυτοί (οι Αλβανοί) ήταν οι αρχαιότατοι κάτοικοι της Ιλλυρικής ή Ελληνικής Χερσονήσου και όχι όμαιμοι και αδελφοί απλώς των Ελλήνων, αλλά η ίδια εκείνη μεγαλουργός και ευγενής φυλή…που κατείχε πολλές χιλιετίες προ του Ομήρου όλη την ανατολική λεκάνη της Μεσογείου μαζί και με τα μεγάλα νησιά της Κρήτης και της Κύπρου και της στην Ιταλία μεγάλης Ελλάδας και Σικελίας και όλης της Μικράς Ασίας.]

 

2. Ο διακεκριμένος δημοσιογράφος Θ. Α. Πασχίδης το 1879 έγραψε το βιβλίο «Οι Αλβανοί και το μέλλον αυτών εν τω Ελληνισμώ», στο οποίο υποστηρίζει την κοινή καταγωγή των Ελλήνων και των Αλβανών. Κατά τον Πασχίδη οι Αλβανοί είναι Έλληνες. Γράφει συγκεκριμένα:

 «Του Πελασγικού λοιπόν έθνους των Αλβανών, ου η τύχη ήδη διακυβεύεται, επεχείρησα πετώντι καλάμω σκιαγραφήσαι τον χαρακτήρα, την πίστιν και την διάλεκτον, όπως κατίδη ο Αλβανός, Χριστιανός ή Μωαμεθανός, ότι είν’ Έλλην την καταγωγήν γνήσιος, ουχί δε Σλάβος ή Ιταλός ή Γότθος και ούτω πως συνειδή πού κείται το αληθές συμφέρω αυτώ και ποίον το μέλλον αυτού, αφού ωρίμως και εμβριθώς σκεφθώσιν οι αρχηγοί αυτού μπέυδες ή άρχοντες. Ποιώ λοιπόν έκκλησιν εις τους Ηπειρώτας Αλβανούς, ίνα μελετήσωσιν επισταμένως το ζήτημα τούτο, μηδόλως διδόντες ακρόασιν εις ξενικάς ραδιουργίας, αίτινες σκοπούσιν ίνα ημάς αποχωρίσωσιν, αφού ίδωσιν ότι ως και αυτοί οι ιστορικοί και φιλόλογοι της Ευρώπης υπέρ της συμπνοίας και ομοσπονδίας Αλβανών και Ελλήνων αποφαίνονται».

 

[Παρουσιάζουμε το ανωτέρω απόσπασμα στη δημοτική:

Του Πελασγικού λοιπόν έθνους των Αλβανών, του οποίου η τύχη ήδη διακυβεύεται, επιχείρησα να σκιαγραφήσω τον χαρακτήρα, την πίστη και τη διάλεκτο, για να δει ο Αλβανός, Χριστιανός ή Μουσουλμάνος, ότι είναι Έλληνας στην καταγωγή γνήσιος και όχι Σλάβος ή Ιταλός ή Γότθος και έτσι να δει πού βρίσκεται το αληθές συμφέρον του και ποιο το μέλλον του, αφού ώριμα και εμβριθώς σκεφθούν οι αρχηγοί του μπέηδες ή άρχοντες. Κάνω λοιπόν έκκληση στους Ηπειρώτες Αλβανούς να μελετήσουν επισταμένως το ζήτημα αυτό, χωρίς να δίνουν καθόλου ακρόαση σε ξενικές ραδιουργίες, οι οποίες έχουν σκοπό να μας χωρίσουν, αφού βλέπουν ότι ακόμα και αυτοί οι ιστορικοί και φιλόλογοι της Ευρώπης αποφαίνονται υπέρ της σύμπνοιας και ομοσπονδίας Αλβανών και Ελλήνων.]

 

3. Ο ιατροφιλόσοφος και ερευνητής γλωσσολογίας Ιάκωβος Θωμόπουλος στο βιβλίο του «Πελασγικά» που εκδόθηκε το 1912 αποδεικνύει την Ελληνικότητα των Αλβανών και της γλώσσας τους. Γράφει:

«Η Αλβανική αποδεικνύεται εν τω ημετέρω έργω ουχί μόνον Πελασγική, αλλά και προς την Ελληνικήν συγγενεστάτη και οιωνεί Ελληνική τις διάλεκτος. Διότι τούτο μεν πάντες οι φθογγικοί αυτής νόμοι και πολλοί γραμματικοί σχηματισμοί εισί κοινοί και εν τη Ελληνική, τούτο δε ουδεμία σχεδόν Αλβανική λέξις υπάρχει η μη ευρισκομένη εν τοις ελληνικοίς λεξικοίς. Η σύγκρισις του Πελασγικού κειμένου προς την Αλβανικήν μετάφρασιν ή μάλλον ειπείν παράφρασιν αποδεικνύει την ταυτότητα της αρχαίας Ελληνο-Πελασγικής προς την νεωτέραν Ελληνο-Πελασγικήν ήτοι Αλβανικήν. Η δε παραβολή αμφοτέρων τούτων προς την αρχαϊκήν Ελληνικήν πείθει πάντα, ότι η αρχαία Ελληνο-Πελασγική ως και η νεωτέρα ή Αλβανική ουδέν άλλον εισίν ή απλούν Πρωτοελληνικόν ιδίωμα. Κατατάσσομεν δε ταύτην (την Αλβανική) μετά της Θρακο-φρυγικής εν τη μεγάλη οικογενεία των Ελληνικών γλωσσών. Επειδή δε η γλώσσα των νυν εν τη αρχαία Ιλλυρία οικούντων Αλβανών αποδεικνύεται Πελασγική, ομόγλωσσοι δε φυσικώ τω λόγω εικάζονται και οι παλαιοί Ιλλυριοί, η αρχαία Ιλλυρική φαίνεται αναγομένη, ως και η σημερινή Αλβανική, εις τον Πελασγικόν κλάδον της οικογενείας των Ελληνικών γλωσσών. Οι Αλβανοί εισίν έθνος Ελληνο-Πελασγικόν».

 

[Παρουσιάζουμε το ανωτέρω απόσπασμα στη δημοτική:

Η Αλβανική αποδεικνύεται στο δικό μας έργο όχι μόνο Πελασγική, αλλά και προς την Ελληνική συγγενέστατη και οιωνεί Ελληνική διάλεκτος. Διότι όλοι οι φθογγικοί της νόμοι και πολλοί γραμματικοί σχηματισμοί είναι κοινή και στην Ελληνική και καμιά σχεδόν Αλβανική λέξη δεν υπάρχει που να μη βρίσκεται στα ελληνικά λεξικά. Η σύγκριση του Πελασγικού κειμένου προς την Αλβανική μετάφραση ή μάλλον παράφραση αποδεικνύει την ταυτότητα της αρχαίας Ελληνο-Πελασγικής προς τη νεότερη Ελληνο-Πελασγική, δηλαδή την Αλβανική. Η παραβολή και των δύο αυτών προς την αρχαϊκή Ελληνική πείθει τον καθένα, ότι η αρχαία Ελληνο-Πελασγική όπως και η νεότερη ή Αλβανική τίποτα άλλο δεν είναι παρά απλό Πρωτοελληνικό ιδίωμα. Κατατάσσουμε αυτή (την Αλβανική) μαζί με τη Θρακο-φρυγική στη μεγάλη οικογένεια των Ελληνικών γλωσσών. Επειδή η γλώσσα των οικούντων τώρα Αλβανών στην αρχαία Ιλλυρία αποδεικνύεται Πελασγική και ομόγλωσσοι εικάζονται και οι παλαιοί Ιλλυριοί, η αρχαία Ιλλυρική φαίνεται αναγόμενη, όπως και η σημερινή Αλβανική, στον Πελασγικό κλάδο της οικογένειας των Ελληνικών γλωσσών. Οι Αλβανοί είναι έθνος Ελληνο-Πελασγικό.]

 

4. Οι Έλληνες μαθητές στα μέσα του 19ου αιώνα μάθαιναν στο σχολείο ότι οι Αλβανοί είναι ένα Ελληνικό φύλο. Σε ένα σχολικό εγχειρίδιο ιστορίας του 1864 διαβάζουμε: «Κοινό σύμβολο όλων ημών η ομόνοια και η ένωσις. Μηδέ των Αλβανών αυτών εξαιρουμένων. Επειδή και αυτοί Έλληνες εισί, μάλιστα δε οι άμεσοι των Πελασγών απόγονοι». Αυτό το απόσπασμα περιέχεται στο βιβλίο της Χριστίνας Κουλούρη «Ιστορία και Γεωγραφία στα ελληνικά σχολεία» (1834-1914)», σελ. 202.

 

Αλλά και Έλληνες επιστήμονες στα μέσα του 20ου αιώνα υποστήριζαν την Ελληνική καταγωγή των Αλβανών. Ας δούμε τι έγραφαν:

 

1. Ο ανθρωπολόγος Ιωάννης Κούμαρης, ιδρυτής της Ελληνικής Ανθρωπολογικής Εταιρείας, είχε υποστηρίξει την κοινή καταγωγή Ελλήνων και Αλβανών και μάλιστα την Ελληνική καταγωγή των Αλβανών. Ας δούμε τι έγραψε στην εγκυκλοπαίδεια Ήλιος (τόμος Β, σελ. 488-489):

«Οι Αλβανοί…κατάγονται παρ’ όλας τας μίξεις από τους Πελασγούς (πρωτοέλληνας). Εκείνο το οποίον ανέκαθεν έκαμεν εντύπωσιν εις τους ερευνητάς, είναι το γεγονός ότι ενθυμίζουν εις τα χαρακτηριστικά του προσώπου κατά πλείστον τους Έλληνας, οι Τόσκηδες κυρίως. Και είναι φυσικόν τούτο εφ’ όσον και οι δύο, Αλβανοί και Έλληνες, προέρχονται εκ του πρωτοελληνικού φύλου των Πελασγών.

Και η Μυθολογία με τον εκ Βοιωτίας Ιλλυριόν και η προϊστορία, κατά την οποία συγχέονται οι πρώτοι κάτοικοι Ιλλυριοί της Δ. Βαλκανικής με τους ακολουθούντας γειτονικούς Έλληνας ή προέλληνας Πελασγούς, υποδεικνύουν πόσον άφθονον αίμα ελληνικόν ρέει εις τας φλέβας των νοτίων Αλβανών.

Η Φυσική Ανθρωπολογία έπειτα δίδει στοιχεία…ενδεικτικά της συγγενείας Αλβανών (Ιλλυριών) και Ελλήνων και ιδία των νοτίων Αλβανών και Ηπειρωτών…Η ιστορία των Αλβανών με την επανειλημμένην “αδέλφωσιν”, αλλά και με το “αδελφικόν” μίσος άλλοτε, επικυροί την στενήν συγγένειαν με τους Έλληνας. Η γλωσσολογία κατέδειξεν από πολλού την στενήν συγγένειαν των δύο γλωσσών. Η εθνολογία και η ηθογραφία (λαογραφία) των δύο λαών παρουσιάζουν άπειρα σημεία συναντήσεως, εις τα ήθη και έθιμα, την ποίησιν, τας παραδόσεις ακόμη, τα παραμύθια, το ένδυμα, την οικοδομικήν, με τον ελληνομεσογειακόν τύπον καθόλου κ.λπ. Η μίξις τέλος Νοτιοαλβανών και Ελλήνων, η ευκολία της διασταυρώσεως, η αναζήτησίς των, θα ελέγομεν, από παλαιοτάτων χρόνων, αποδεδειγμένως πείθει περί της στενής συγγενείας αυτών. Η εξελλήνισις των Αλβανών, αλλά και η εξαλβάνισις των Ελλήνων ενθυμίζουν τας ενώσεις των εκάστοτε τύπων μιας και της αυτής ομάδος. Οι Αλβανοί της Ελλάδος έχουν τελείως και από αιώνων αφομοιωθή...πλήρως με την ελληνικήν φυλήν».

 

[Παρουσιάζουμε το ανωτέρω απόσπασμα και στη δημοτική:

Οι Αλβανοί…κατάγονται παρ’ όλες τις μίξεις από τους Πελασγούς (πρωτοέλληνες). Εκείνο το οποίο ανέκαθεν έκανε εντύπωση στους ερευνητές, είναι το γεγονός ότι ενθυμίζουν στα χαρακτηριστικά του προσώπου κατά πλείστον τους Έλληνες, οι Τόσκηδες κυρίως. Και είναι φυσικό τούτο εφ’ όσον και οι δύο, Αλβανοί και Έλληνες, προέρχονται από το πρωτοελληνικό φύλο των Πελασγών.

Και η Μυθολογία με τον από τη Βοιωτία Ιλλυριό και η προϊστορία, κατά την οποία συγχέονται οι πρώτοι κάτοικοι Ιλλυριοί της Δ. Βαλκανικής με τους ακολουθούντες γειτονικούς Έλληνες ή προέλληνες Πελασγούς, υποδεικνύουν πόσο άφθονο αίμα ελληνικό ρέει στις φλέβες των νοτίων Αλβανών.

Η Φυσική Ανθρωπολογία έπειτα δίνει στοιχεία…ενδεικτικά της συγγένειας Αλβανών (Ιλλυριών) και Ελλήνων και ιδιαίτερα των νοτίων Αλβανών και Ηπειρωτών…Η ιστορία των Αλβανών με την επανειλημμένη “αδέλφωση”, αλλά και με το “αδελφικό” μίσος άλλοτε, επικυρώνει την στενή συγγένεια με τους Έλληνες. Η γλωσσολογία κατέδειξε από πολλού την στενή συγγένεια των δύο γλωσσών. Η εθνολογία και η ηθογραφία (λαογραφία) των δύο λαών παρουσιάζουν άπειρα σημεία συναντήσεως, στα ήθη και έθιμα, την ποίηση, τις παραδόσεις ακόμη, τα παραμύθια, το ένδυμα, την οικοδομική, με τον ελληνομεσογειακό τύπο καθόλου κ.λπ. Η μίξη τέλος Νοτιοαλβανών και Ελλήνων, η ευκολία της διασταυρώσεως, η αναζήτησή τους, θα λέγαμε, από παλαιοτάτων χρόνων, αποδεδειγμένα πείθει περί της στενής συγγένειας αυτών. Η εξελλήνιση των Αλβανών, αλλά και η εξαλβάνιση των Ελλήνων θυμίζουν τις ενώσεις των εκάστοτε τύπων μιας και της ίδιας ομάδας. Οι Αλβανοί της Ελλάδας έχουν τελείως και από αιώνες αφομοιωθεί ...πλήρως με την ελληνική φυλή.]

 

2. Ο στρατηγός Ξέρξης Λίβας στο βιβλίο του με τίτλο «Η Αιγηίς κοιτίς των Αρίων και του Ελληνισμού», που πήρε βραβείο Ι. Κούμαρη της Ελληνικής Ανθρωπολογικής Εταιρείας, υποστηρίζει την ελληνική καταγωγή των Αλβανών. Ας δούμε ορισμένα αποσπάσματα από το έργο του:

«Δια τους Αλβανούς δύναται να λεχθή, ότι δεν υφίσταται θέμα από της τιθεμένης απόψεως, διότι (και αν ακόμη ήθελον θεωρηθή ως εκπρόσωποι των αρχαίων Ιλλυριών) είναι πανθομολογουμένως αυτόχθονες της Βαλκανικής και ανήκουν κατ’ ακολουθίαν εις την γενικήν Πελασγικήν ομοφυλίαν…Παρ’ όλα ταύτα, ποία ήτο και μέχρι προ τινος (προτού αρχίσουν αι ραδιουργίαι των Αυστροούγγρων και των Ιταλών) η πραγματική κατάστασις εν Αλβανία από της απόψεως των κρατούντων αισθημάτων μεταξύ του λαού, διατηρούντος προφανώς κατά μέγα μέρος την ανάμνησιν της Ελληνικής του καταγωγής, μας παρέχεται εκ των κατά το 1880 λόγων του Crispi εν τη Ιταλική Βουλή (Cl. Nicolaides, LaMacedoine, Berlin – 1899, sel. 203) “Τι έχομεν με τους Αλβανούς…Διότι, θάττον ή βράδυον, οι Αλβανοί, εάν καταστώσιν ανεξάρτητοι, θα επραγματοποίουν την ένωσίν των με την Ελλάδα”. Είναι γνωστή η περί το 1875 συνωμοσία του εξ Αλβανών Τούρκου Αξιωματικού Εμίν Βέη (Εμίν Κορτζάς μετά ταύτα, ως αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού), προς ενσωμάτωσιν της Αλβανίας προς την Ελλάδα. Γνωρίζομεν πάλιν, ότι (Κ. Άμαντος, Οι Βόρειοι Γείτονες της Ελλάδος – 1923, σελ. 149 και 156) “…οι Αλβανοί…υπέβαλον τον Ιούνιον του 1878 υπόμνημα εις τον λόρδον Beaconsfield, δι’ ου εζήτουν την αυτονομίαν της χώρας των…(και) προέτειναν την ομοσπονδιακήν ένωσιν μετά της Ελλάδος…”, ασχέτως του εάν εδικαιολόγουν τούτο, εν τω υπομνήματι εκ του ότι “η Ελλάς επίσης…όπως και η Αλβανία, έχει τους Σλάβους εχθρούς”…Οι πραγματικοί απόγονοι των αρχαίων Ιλλυριών, εκτεινομένων τότε μέχρι των Ανατολικών Άλπεων και ανηκόντων άλλως τε (ως εν τοις πρόσθεν είρηται) εις την Πελασγικήν-Αρχαιοελληνικήν ομοφυλίαν και ομογλωσσίαν, πρέπει να αναζητηθώσι σήμερον Βορείως του Αλεσίου και του ποταμού Δρίλωνος. Σλαβεφώνησαν όμως οι άνθρωποι αυτοί, εν τω μεταξύ, πλησίον ολίγων παρεισάκτων Σλάβων, όπως αλβανεφώνησαν μερικώς οι Νοτίως της γραμμής ταύτης Έλληνες και Ηπειρώται, πλησίον ολιγίστων επίσης μετακλήτων Αλβανών…Ο εκ των ημετέρων ανθρωπολόγος Ι. Κούμαρης έχει γράψει περί Αλβανών, “Εκείνο το οποίον ανέκαθεν έκαμεν εντύπωσιν εις τους (Ευρωπαίους προφανώς) ερευνητάς”, είναι το γεγονός ότι “ενθυμίζουν εις τα χαρακτηριστικά του προσώπου κατά πλείστον τους Έλληνας”, προσθέτων “οι Τόσκοι κυρίως”. Αποδίδει τούτο εις την φυλετικήν συγγένειαν μεταξύ Ελλήνων και Ιλλυριών, αλλ’ ημείς γνωρίζομεν ήδη εκ των προεκτεθέντων, ότι οι Αλβανοί της σημερινής Αλβανίας είναι εις το σύνολόν των απόγονοι των αλβανοφωνησάντων εν τω μεταξύ αρχαίων βορειο-ηπειρωτών Ελλήνων. Διά τούτο φυσικά (κατά τον Κ. Άμαντον, Οι Βόρειοι Γείτονες της Ελλάδος – 1923, σελ. 178), “Ο Cvijitch, ο γνωστός Σέρβος εθνολόγος και γεωγράφος, (παρετήρησε και) γράφει ότι πολλάκις δεν διακρίνονται οι Τόσκοι των Ελλήνων, τόσον πολύ ομοιάζουν”».

 

[Παρουσιάζουμε το ανωτέρω απόσπασμα στη δημοτική:

Για τους Αλβανούς μπορεί να ειπωθεί ότι δεν υφίσταται θέμα από της τιθεμένης απόψεως, διότι (και αν ακόμα θεωρηθούν ως εκπρόσωποι των αρχαίων Ιλλυριών) είναι, όπως ομολογείται από τους πάντες, αυτόχθονες της Βαλκανικής και ανήκουν κατ’ ακολουθία στη γενική Πελασγική ομοφυλία…Παρ’ όλα αυτά ποια ήταν και μέχρι προ τινος (προτού αρχίσουν οι ραδιουργίες των Αυστροούγγρων και των Ιταλών) η πραγματική κατάσταση στην Αλβανία από την άποψη των κρατούντων αισθημάτων μεταξύ του λαού, που διατηρούσε προφανώς κατά μέγα μέρος την ανάμνηση της Ελληνικής του καταγωγής, μας παρέχεται από τους λόγους του Crispiστην Ιταλική Βουλή το 1880 «Τι έχουμε με τους Αλβανούς…Διότι, γρήγορα ή αργά, οι Αλβανοί, αν καταστούν ανεξάρτητοι, θα πραγματοποιούσαν την ένωσή τους με την Ελλάδα». Είναι γνωστή η περί το 1875 συνωμοσία του από τους Αλβανούς Τούρκου Αξιωματικού Εμίν Βέη (Εμίν Κορτζάς μετά από αυτά ως αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού) προς ενσωμάτωση της Αλβανίας προς την Ελλάδα. Γνωριζουμε πάλι (Κ. Άμαντος, Οι Βόρειοι Γείτονες της Ελλάδος – 1923, σελ. 149 και 156 ) «οι Αλβανοί…υπέβαλαν τον Ιούνιο του 1878 υπόμνημα στον λόρδο Beaconsfield, διά του οποίου ζητούσαν την αυτονομία της χώρας τους…(και) πρότειναν την ομοσπονδιακή ένωση με την Ελλάδα…», ασχέτως του αν δικαιολογούσαν αυτό στο υπόμνημα εκ του ότι «η Ελλάδα επίσης…όπως και η Αλβανία, έχει τους Σλάβους εχθρούς»...Οι πραγματικοί απόγονοι των αρχαίων Ιλλυριών, που εκτείνονταν τότε μέχρι τις Ανατολικές Άλπεις και ανήκαν άλλωστε (όπως ειπώθηκε και προηγουμένως) στην Πελασγική-Αρχαιοελληνική ομοφυλία και ομογλωσσία, πρέπει να αναζητηθούν σήμερα βορείως του Αλεσίου και του ποταμού Δρίλωνος. Σλαβοφώνησαν όμως οι άνθρωποι αυτοί εν τω μεταξύ πλησίον ολίγων παρείσακτων Σλάβων, όπως αλβανοφώνησαν μερικώς οι νοτίως της γραμμής αυτής Έλληνες και Ηπειρώτες πλησίον λίγων επίσης μετάκλητων Αλβανών…Ο εκ των ημετέρων ανθρωπολόγος Ι. Κούμαρης έχει γράψει περί Αλβανών, «Εκείνο το οποίο ανέκαθεν έκανε εντύπωση στους (Ευρωπαίους προφανώς) ερευνητές» είναι το γεγονός ότι «θυμίζουν στα χαρακτηριστικά του προσώπου κατά πλείστον τους Έλληνες», προσθέτοντας «οι Τόσκηδες κυρίως». Αποδίδει τούτο στη φυλετική συγγένεια μεταξύ Ελλήνων και Ιλλυριών, αλλά εμείς γνωρίζουμε ήδη από τα προεκτεθέντα, ότι οι Αλβανοί της σημερινής Αλβανίας είναι στο σύνολό τους απόγονοι των αλβοφωνησάντων εν τω μεταξύ αρχαίων βορειο-ηπειρωτών Ελλήνων. Για αυτό φυσικά (κατά τον Κ. Άμαντο, Οι Βόρειοι Γείτονες της Ελλάδος – 1923, σελ. 178) «Ο Cvijitch, ο γνωστός Σέρβος εθνολόγος και γεωγράφος, (παρατήρησε και) γράφει ότι πολλές φορές δεν διακρίνονται οι Τόσκηδες από τους Έλληνες, τόσο πολύ μοιάζουν».

 

Δεν συμφωνούμε απόλυτα με τις απόψεις του Ξέρξη Λίβα. Ο Ξέρξης Λίβας δεν γνώριζε την Αλβανική γλώσσα. Αν την γνώριζε, θα καταλάβαινε ότι η Αλβανική γλώσσα έχει στενή σχέση με την Ελληνική και ότι είναι ένα πρωτοελληνικό ιδίωμα, όπως σωστά τη χαρακτήρισε ο Ιάκωβος Θωμόπουλος. Έτσι δεν θα χρειαζόταν να υποστηρίξει ότι όλοι οι Αλβανοί είναι Αλβανόφωνοι Έλληνες Ηπειρώτες. Εξ άλλου υπάρχουν αρκετές αποδείξεις ότι η Αλβανική γλώσσα ομιλείτο από τους κατοίκους του Ελλαδικού χώρου από την προϊστορική περίοδο. Κατά την άποψή μας η γλώσσα των Αλβανών είναι που αποδεικνύει την Ελληνικότητά τους. Βέβαια δεν μπορούμε να στηριχτούμε μόνο στη γλώσσα, για να μιλήσουμε για την καταγωγή ενός λαού. Χρειάζονται και οι ανθρωπολογικές και γενετικές μελέτες και αυτές έχουν δείξει ότι οι Έλληνες και οι Αλβανοί έχουν κοινή καταγωγή. Αυτό όμως που θα πρέπει να τονίσουμε είναι ότι ένας εθνικόφρων συγγραφέας όπως ο Ξέρξης Λίβας υποστηρίζει την Ελληνική καταγωγή των Αλβανών, ενώ η πλειοψηφία των Ελλήνων αγνοεί το γεγονός αυτό και μάλιστα οι Έλληνες εθνικιστές υποστηρίζουν με φανατισμό ότι οι Αλβανοί δεν σχετίζονται φυλετικά με τους Έλληνες και ότι δεν είναι αυτόχθονες στα Βαλκάνια.

Add comment


Security code
Refresh

Comments  

 
0 #5 ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ 2015-09-13 14:44
Στράβωνος Γεωγραφία.

Εν αυτή δέ τη Αρμενία πολλά μέν όρη, πολλά δέ οροπέδια, έν οις ουδ αμπελος φύεται ραδίως. Πολλοί δε αύλωνες οί μέν μέαως, οι δέ και σφόδρα εύδαίμονες.. Καθάπερ τό Άραξηνόν πεδίον, δι ού ο Άράξης ποταμός ρέων εις τά άκρα της Αλβανίας και την Κασπίαν εκπίπτει θάλασσαν.

Άλλες αναφορές για την Αλβανία της Κασπίας γίνονται από τον Αρριανό στο έργο του ‘Αλεξάνδρου Ανάβασις ‘, όπου οι Αλβανοί βρίσκονται αντιμέτωποι ως εχθρικό τμήμα ενταγμένο στις περσικές δυνάμεις του Δαρείου κατά την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου. "Ώς δέ ομού ήδη τά στρατότεδα έγίγνετο, ώφθη Δαρείος και οί άμφ΄ αυτόν, οί τε μηλοφόροι Πέρσαι και Ινδοί και Αλβανοί και Κάρες οι ανάσπαστοι και οί Μαρδοι τοξόται κατ΄ αυτόν Άλέξανδρον τεταγμένοι και την ίλην την βασιλικην."
Quote
 
 
+1 #4 Michael 2015-06-08 15:15
Quoting geni:
It is clear that Zeus Chris, Ethina, Thetis Gold etc. not
may be the Greek gods because these words have no meaning in Greek,
but in another language, the Albanian language.Thanks



First of all, these words are Greek. Present their meaning in Albanian.
Quote
 
 
-2 #3 fondas 2014-10-02 15:20
Οι Άβαροι ήταν νομαδικός λαός της Ευρασίας, που εμφανίστηκε στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη κατά τον 6ο αιώνα. Κυριάρχησαν στην πεδιάδα της Παννονίας μέχρι τον 9ο αιώνα. Σύμφωνα με τους συγγραφείς της εποχής, μιλούσαν την ίδια γλώσσα με τους Ούννους αλλά είχαν μακριά μαλλιά, στολισμένα με κορδέλες σε δύο πλεξούδες, μία συνήθεια που υιοθέτησαν από τους Τούρκους.
Quote
 
 
+1 #2 fondas 2014-10-02 15:18
ΟΙ ΑΒΑΡΟΙ ΠΡΟΗΛΘΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΝΤΑΓΚΕΣΤΑΝ
Το Νταγκεστάν απο την εποχή της Ρωμαϊκης αυτοκρατορίας μέχρι και τα πρωϊμα χρόνια του Βυζαντίου αποκαλούνταν Αλβανία οι δε κάτοικοι της Αλβανοί, γεγονός που είναι γνωστό από τις αναφορές των μεγάλων Ελλήνων και Λατίνων ιστορικών και γεωγράφων της κλασικής και ελληνιστικής περιόδου.
Quote
 
 
0 #1 geni 2013-02-24 21:08
Thanks for commenting here.
Heredoti, reliable historian Greek
reports that "the mainland is inhabited by non-Greek peoples who speak a language
Barbarian. "He adds that these peoples in an ancient time were called Pelasgians
(ie the earth's earliest). These Pelasgians announces Heredoti as well
Thucididi, are those who invented the pantheon of the gods, which the Greeks
adopted later. It is clear that Zeus Chris, Ethina, Thetis Gold etc. not
may be the Greek gods because these words have no meaning in Greek,
but in another language, the Albanian language.Thanks
Quote
 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ:

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μέρους ή όλων των αναρτήσεων της ιστοσελίδας ΠΕΛΑΣΓΟΙ-ΕΛΛΗΝΕΣ-ΑΛΒΑΝΟΙ – www.greeks-albanians.com σε ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας με προϋπόθεση την αναφορά του αρθρογράφου και της ιστοσελίδας με ενεργό λινκ.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση μέρους ή όλων των αναρτήσεων της ιστοσελίδας ΠΕΛΑΣΓΟΙ-ΕΛΛΗΝΕΣ-ΑΛΒΑΝΟΙ – www.greeks-albanians.com σε έντυπα μέσα χωρίς τη γραπτή άδεια του κατόχου αυτής της ιστοσελίδας Μάριου Δημόπουλου.

Sunday the 20th - . Thanks to Joomla 2.5 templates by FTS